פגיעה מינית בילדה בת 7 בפנימיית בית הילד ירושלים - משרד הרווחה מטייח

מבט לחדשות - מרץ 2014 - חשד להתעללות מינית קשה בילדה השוהה במוסד בית הילד בירושלים – משרד הרווחה מטייח, ומסתיר את המקרה מן הציבור והתורמים מחו"ל.




לאחרונה נחשפה בתקשורת פרשה של התעללות מינית קשה וחשד לאונס בילדה בת 7 שחוסה במוסד בית הילד בשכונת גילה ירושלים.

הילדה הוצאה עם אחיה בכפיה מאם חד הורית דלת אמצעים. עובדת סוציאלית "מצילת ילדים" בשם שולמית רגב מלשכת הרווחה ירושלים (גונן בשכונת קטמונים) הוציאה צו בית משפט לכליאת הילדה ואחיה במוסד סגור, במקום לסייע להם במשפחה ובקהילה.

במסגרת צו נזקקות זה שהוצא ע"י שופט חותמת גומי שלא בדק שום דבר, הושמו הילדים במוסד סגור דתי בית הילד בירושלים אשר מופעלת בו מדרשה חינוכית של רשת אמי"ת.

הילדה הותקפה מינית באכזריות לפני כ-10 ימים על ידי קבוצת נערים בגילאי 13-15, אף הם חוסים בפנימיה, כל זאת, מתחת לאף של מדריכי המקום והצוות המטפל.

עברייני המין לא הורחקו מהמוסד, אלא שוהים במחיצת הילדה באותו מוסד עד עצם הרגע הזה, כל זאת באישור מנהלת לשכת הסעד גונן, העובדת הסוציאלית ו"מצילת הילדים" שולה וולף.

הדרת האם מן החקירה

בעוד אנשי צוות המקום, כולל נערות בנות 18 בשירות לאומי, שרק זה עתה סיימו תיכון, ידעו על המקרה, לאם דווח על המקרה רק כשבוע לאחר מכן ע"י מנהל הפנימיה, מר מרדכי אסרף.


האם ניסתה להבין בדיוק את שאירע שם אך נענתה ממנו בתשובות מתחמקות.

מנהל הפנימיה הגיש תלונה רק 5 ימים לאחר האירוע, וזאת רק לאחר שהאם הפצירה בו והתחננה אליו להגיש תלונה במשטרה. במהלך אותם 5 ימים, בגדי הילדה נעלמו כלא היו, ומשרד הרווחה מונע מן הרופאים לבדוק את הילדה.

העובדות כהוויתן, כאמור מוסתרות עד עצם הרגע הזה מפני האם, כפי הנראה גם מחשש לתביעת נזיקין שלה נגד משרד הרווחה.

משרד הרווחה: יש להשאיר את הילדה המותקפת במחיצת עברייני המין שתקפו אותה, כי זה ירפא אותה…

שתי פקידות סעד נוספות עורבו בנושא, אך משרד הרווחה שידוע כמי שפועל מאחורי מסך ברזל נוסח צפון קוריאה, סירב למסור לאם את שמותיהן של שתי העובדות הסוציאליות ההזויות הללו. אותן פקידות סעד סבורות כי יש להשאיר את הילדה במחיצת עברייני המין, כי זה הטיפול הכי טוב עבורה…רחמנא ליצלן.

נציין אף כי לשכת הרווחה גונן, כמו גם פנימיית בית הילד, כפופות למרותה של העובדת הסוציאלית רות מטות, מנהלת היחידה לילדים בסיכון בעיריית ירושלים. לעובדת סוציאלית זו עבר מאד מפוקפק בנושא הוצאת ילדים מהבית, ואנו תוהים, מה חלקה של "מצילת ילדים" זו בפרשה?….

מוסד בית הילד – עסק ליצירת רווחים נאים על גב הילדים המולאמים

פנימיית בית הילד מונה כ-120 ילדים ומפוקחת ע"י משרד הרווחה. אל פנימיה זו מגיעים ילדים שהוצאו בכפייה מביתם.

בפנימייה פועלת מדרשת אמי"ת. זוהי מדרשה של רשת חינוכית ממלכתית דתית המופעלת ע"י ארגון נשי אמי"ת (ארגון מתנדבות למען ישראל ותורה) בארה"ב ובישראל.

בפנימיה עובדות גם מדריכות במסגרת שירות לאומי שהן נערות בנות 18, שזה עתה סיימו בית ספר תיכון. בנוסף, מגיעות לפנימיה כל מיני טיילניות מארה"ב – נערות יהודיות מאמריקה הגדולה שבאות לטייל בישראל ועל הדרך "לתרום" משהו למדינה…

קישורים:

לשכת הרווחה ירושלים השליכה לרחוב אם חד הורית נכה ובנה בן הארבע לרחוב - בעוד פקידי הסעד והיועצת המשפטית יעל הס מלשכת הרווחה ירושלים עסוקים בשקרים ומניפולציות להשתלטות בכפייה על גופם ורכושם של קשישים, מסממים אותם, ומרחיקים אותם ממשפחתם, שאר הפקידים משליכים לרחוב ומתנערים מאחריותם ממי שזקוק לסיוע, כגון חסרי דיור. - הכתבה "אין לילד שלי מקום לישון בו" , עמיחי אתאלי , מעריב , יולי 2012 - אתי חן, אם חד הורית לילד בן 4, לא מצליחה להתקיים. אף שהיא סובלת משחמת הכבד, היא אינה זכאית לדיור ציבורי, ובמקום זה החל משלשום היא מתגוררת בגן ציבורי....

הבשורה על פי חביבי - המדיניות המעוותת של משרד הרווחה - אוקטובר 2010 - ויולט וחיים חביבי עלו לכותרות לפני כארבע שנים, כשהתבצרו בכנסיית הבשורה בנצרת. הם מחו על כך שילדיהם נלקחו בידי רשויות הרווחה בירושלים, והציתו מהומות של תושבים שחשבו כי מדובר בפיגוע. רשויות הרווחה רדפו באובססיביות אחרי משפחת חביבי במשך שנים...

הדרך הקשה של הנכים ללשכת הרווחה בירושלים - הכתבה הדרך הקשה של הנכים ללשכת הרווחה , דפנה ליאל , חדשות 2 , נובמבר 2009 - לשכות הרווחה אמורות לטפל באוכלוסיות שנזקקות להן. אבל מסתבר שבירושלים, רובן כלל אינן נגישות להם. בדרך לפגוש את הפקיד צריכים הנכים להתגבר על אינספור מדרגות ועוד שלל מכשולים...

בלתי נסלח - על חטא שחטאנו ל"אם המרעיבה" - המאמר על חטא שחטאנו ל"אם המרעיבה" , פרופ. אסתר הרצוג , YNET , ספטמבר 2009 - לתקשורת כמו גם לארגוני הנשים וזכויות האדם לא ייסלח על שלא קמו וזעקו את זעקת האם הנרדפת, שלא יצאו נגד ציד המכשפות המודרני ההולך ומתפתח נגד אמהות בישראל...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה