רשויות הרווחה תלשו הבנות מהאמא ג' ומונעות ממנה לפגוש אותן

פקידת סעד תולשת ילד מהבית - אילוסטרציה
פקידת סעד תולשת ילד מהבית - אילוסטרציה
הנאנסת משומרת לשופטים: "אל תקחו ממני את חמש בנותיי" , אלי לוי , 08/03/2014 , חדשות 10

רשויות הרווחה החליטו להרחיק את חמש בנותיה של ג' מהצפון, אז הקורבן באונס הקבוצתי בקיבוץ שומרת והיום אם משתקמת בת 40. לאחר שני ניסיונות התאבדות כושלים היא פונה במכתב לשופטי בית משפט השלום: "מפיצים עליי שמועות זדוניות. בלי הבנות שלי- אין משמעות לחיי"

25 שנה חלפו מאז האונס הקבוצתי המזעזע שעברה ג' על ידי חבורת נערים בקיבוץ שומרת. מאז היא הביאה לעולם חמש בנות, הגדולה שבהן בת 17 והקטנה בת 9. לאחר שניסתה לשים קץ לחייה לפני שבע השנים, הודיעו לה רשויות הרווחה על לקיחת בנותיה ממנה. ג', מעורערת וכואבת, אושפזה בבית החולים הפסיכיאטרי בטירת הכרמל. לאחר מכן, שיקמה במעט את חייה, חזרה לעבודה, ובנותיה שבו לפקוד את ביתה בסופי שבוע בחופשותיהן מהפנימייה.

גם מנת נחמה זו נשללה ממנה בסופו של דבר. לפני שבוע וחצי הודיעו לה גורמי הרווחה כי שתי בנותיה הקטנות לא ישובו הביתה בחופשות. ג׳, שהתקשתה להתמודד עם ההחלטה, ניסתה שוב להתאבד. בתה השנייה א׳, רק בת 16, מצאה אותה מתבוססת בדמה כשלצדה מכתב פרידה מבנותיה.



בעקבות ניסיון ההתאבדות, ביקרו בבית שוב שוטרים ואנשי הרווחה והוחלט על הוצאתן מהבית של שלושת הבנות הגדולות. תגובתה של ג' הייתה הפעם נסערת במיוחד. "אין לי למה להמשיך לחיות בלי הבנות", היא אמרה לחדשות 10, והביעה את תקוותה שבית המשפט יהפוך את ההחלטה. "כל חיי אני דואגת להן. לא חסר להן כלום. משהו החליט שאני לא מתאימה להיות אימא כי אני הנאנסת מקיבוץ שומרת ", היא הוסיפה.

"קוראים לי שקרנית"

בפנייה לשופטי בית משפט השלום כתבה ג' כי הפלאפונים של בנותיה נלקחו מהן, כדי למנוע את הקשר איתה, וכי עובד הפנימייה מנע ממנה להיכנס למקום בטענה שהיא מהווה "איום" על בנותיה. ג' הוסיפה שהוסבר לה כי היא אינה יכולה לראות את בנותיה בעקבות הפצת "שמועה זדונית", לפיה בנותיה עוסקות בזנות עם בני מיעוטים. ג' טוענת כי היא ובנותיה מוכנות להיבדק במכונת אמת כדי להפריך את הדברים.

ג' אומרת כי פירוק המשפחה שלה נעשה על סמך שמועות וללא ראיות או הוכחות. "לפני 26 שנה הקיבוץ התנהל על פי שמועות .חשבתי שלאנשים בגילי צמח כבר סוג של מצפון אבל טעיתי. כל שיחה שלי עם פקיד הסעד מסתיימת בכך שהוא קורא לי שקרנית ומאשים את בנותיי בעיסוק בזנות".

א׳, בתה של ג' שלא משה ממנה מאז ניסיון ההתאבדות, אמרה לחדשות 10 כי היא חוששת מהידרדרות מצבה של אימה. ״אנחנו מכירות את סיפור חייה הקשה, אבל היא אימא טובה וכל מה שאומרים עליה ברווחה לא הגיוני ולא נכון״, קבעה הבת.

קישורים:

"יתומי הרווחה" - מרב בטיטו - ידיעות אחרונות, פברואר 2008 - אף לא סימן אחד היה שם כדי להזהיר מפני ידו הארוכה של המנגנון היעיל מדי של אנשי הרווחה. יום אחד היא הייתה אימא לחמישה ילדים כזו שמשלחת בבוקר ארבעה ילדים עם הסנדביצ'ים ונשארת עם תינוק. כזו המתנדבת לעזור למחנכת לפני מסיבת כיתה שמפרידה בין ניצים, שמחבקת אחד בכל יד, ויום למחרת כבר הייתה אימא שנחרדת לגלות כי שלושת ילדיה עברו בבית ספרם חקירה על ידי "אישה מבוגרת ששאלה אותנו כל מיני דברים", כפי שסיפרה לה בתה תלמידת כיתה א'....

הוצאת ילדים מהבית נעשת בחיסיון בהליך לא הוגן - ד"ר ישראל צבי גילת - פוליטיקה - ערוץ 1 - יוני 2011 - ראיון עם ד"ר ישראל צבי גילת בנושא הוצאת ילדים מביתם ע"י רשויות הרווחה. - צבי גילת עמד בעבר בראש ועדה (ועדת גילת) שבדקה דרכי פעולה של ועדות החלטה ומצא כי הליך הוצאת ילדים מביתם בכפייה ע"י רשויות הרווחה לא היה הוגן. - בתי משפט לנוער אינם מפרסמים פסקי דין לרבות בעניין הוצאת ילדים מבית כך שלא ניתן לבקר הליך שאינו פומבי. "ועדת החלטה" ופקיד הסעד - שיקולים זרים וניגוד עניינים להוצאת הילד מהבית - בעיות ניגוד העניינים והשיקולים הזרים של פקידי הרווחה ו"ועדת ההחלטה" ברשות המקומית מביאה להחלטות שגויות אשר פוגעות באופן קשה ביותר הקטין/חסוי ובני משפחתו. על מנת להתמודד עם תקלות קשות אלו נדרשת המשפחה להשקיע משאבים אדירים להציל את יקירם. בית משפט לענייני משפחה המקיים את הדיונים בדלתיים סגורות משמש כחותמת גומי של מערכת הרווחה הקלוקלת....
דוח מבקר המדינה 2013 - משרד הרווחה תולש בכפייה וברמיה ילדים מבתיהם בוועדות החלטה בניגוד לחוק ולנהלים - מאי 2013 - מבקר המדינה ערך במהלך שנת 2012 ביקורת על סדרי עבודתן של ועדות לתכנון טיפול והערכה (ועדות החלטה בלשכות רווחה ברשויות מקומיות) בעניין זכויותיהן של משפחות חלשות בהוצאת ילדים מהם בכפייה...

יוסי סילמן מנכ"ל משרד הרווחה משקר ומרעיל מפיו בפייסבוק נגד נערה והוריה - דצמבר 2013 - מדובר בסטטוס בפיסבוק של צופית גרנט אודות נערה בת 16 הכלואה מזה כ-3 שנים במוסד פסיכיאטרי שלא לצורך. הנערה מבקשתעזרה בדחיפות. נלקחה מאמה שלי בגיל 13, ובעקבות כך הקשר עמה נותק, וזה גרם לה להיות במצוקה במשך הרבה זמן. הנערה החלה להיות באשפוזים ולעבור...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה