אותרו ארכיוני בתי החולים שמהם נעלמו " ילדי תימן" , עיתון דבר , 13.02.1967


 אותרו ארכיוני בתי החולים שמהם נעלמו " ילדי תימן"  , עיתון דבר , 13.02.1967

בודקים השמועות על מסירה לאימוץ בארצות־הברית

מאת סופר .דבר"

ועדת־החקירה לגילוי ילדי תימן (שעל הקמתה נמסר ב־ "דבר" לפני כשלושה שבועות) הצליחה, לאחר מאמצים מרובים, לאתר את הארכיונים של בתי־החולים שפעלו במחנות־העולים בפרדס חנה, עין שמר, בית־ליד וראש העין וכיום מנסים לאתר גם את ארכיון בית־החולים במחנה באר־יעקב.

במסיבת־עתונאים שנערכה אתמול במשטרת פתח־תקוה, שם הועמדו לרשות הוועדה ארבעה חדרים לריכוז  עבודתה, סיפרו חברי הוועדה ונציגי הוועודה הציבורית — רב פקד ר. מינקובסקי פרקליט מחוז חיפה והצפון י.בהלול, עו"ד ח.קהן וע. חובב פרטים על החקירה המסועפת לגילוי גורל הילדים הנעדרים. נמסר,כי רוב המוסדות והמשרדים משתפים פעולה עם חוקרי הוועדה. רק במקרה אחד נאלצה הוועדה לבקש צו של  בית־מישפט כדי לקבל לרשותה חומר הקשור בענין זה.

י.בהלול אמרכי לפי שעה אין לדעת כמה זמן תצטרך הוועדה לפעול, אולם היא תשתדל לקצר תקופה זו ככל האפשר. כן אמר. כי בין היתר נחקרת הידיעה, כי חלק מהילדים נמסר לאימוץ למשפחות יהודיות בארה"ב, אולם עד כה אין בידו להכחישה או לאשרה. הוא פנה בקריאה לכל מי שיש לו ידיעה כלשהי הקשורה בהיעלמם של ילדי תימן לפנות בכתב או בעל־פי למשרדי הוועדה במשטרת פתח־תקוה. כל אינפורמציה שתימסר תיחקר ביסודיות.

עו"ד קהן סיפר על שיתוף הפעולה ההדוק בין חברי ועדת החקירה לבין נציגי הוועדה הציבורית.הוא הביע את תקוותו.כי חקירת הוועדה תביא לגילוי ילדים חיים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה