"מדוע לא חוקרים מי גנב 500 ילדים תימנים" , מאת ברוך נאה , מעריב , 11.11.1985

 "מדוע לא חוקרים מי גנב 500 ילדים תימנים" , מאת ברוך נאה , מעריב , 11.11.1985
 "מדוע לא חוקרים מי גנב 500 ילדים תימנים" , מאת ברוך נאה , מעריב , 11.11.1985

  "מדוע לא חוקרים מי גנב 500 ילדים תימנים" , מאת ברוך נאה , מעריב , 11.11.1985

אלוף דוד מימון (מימין) ורס"ר (מיל‭(.‬ חזי עובדיה קראו לממשלה להקים ועדה שתחקור את פרשת ילדי
תימן האבודים

בכינוס בראש העין דרשו המשתתפים להקים ועדת חקירה ממלכתית לגילוי ילדי תימן הנעדרים

מאת ברוך נאה

ההתרגשות היתה רבה.על במת המתנ''ס בראש העין, מתחת לשלט "להקים ועדת חקירה לגילוי ילדי תימן הנעדרים'' עמד איש העסקים שמואל פייבר מבאר שבע ואמר: "אני ילד תימני גנוב שמהפש את הוריו  האמיתיים. גדלתי בבית של משפחה אירופית, לא היה חסר לי כלום אבל אני רוצה לדעת מהי זהותי האמיתית"

431 בנים נעלמו בדרך מסתורית ממחנות העולים בין השנים 1949-1951 ולהוריהם נמסר כי מתו.


אתמול בכנס השתתפו למעלה מ- 1000 אנשים בהם שרים וחכ"ים. בהחלטות הכנס קראו בין היתר המשתתפים לממשלה להתחיל מיד באיסוף בדיקת רקמות מכל ההורים הקשישים שילדיהם נעלמו כדי לשמר את סימני הזיהוי ליום בו ימצאו את ה"ילדים" בני 36-5-36 שנעלמו ממחנות העולים.
 ....

בצצו אליהו הראה על הבמה את הסוודר של תינוקו שנעלם לפני 35 שנים "כל מד,שנשאר לי ממנו זה הסוודר הזה וצו הגיוס שקיבלתי על שמו כשהיה בן ‭ .18‬ הוא לא מת, אני רוצה לראות אותו‭,"‬ זעק האב בכאב. ח"כ מרים תעסה־גלזר אמרה: "אני מימין וישראל קיסר משמאל נעשה הכל על־מנת שתקום ועדת חקירה ממלכתית 'לבדיקת פרשה מזעזעת זו. כי ישנם דברים שהם מעל ומעבר לכל חילוקי דיעות מפלגתיים‭;"‬
גם ח"כ מנחם פורוש, השר יוסף שפירא, ומזכ''ל ההסתדרות התחייבו לפעול להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק לאן וכיצד נעלמו 431 ילדים תימנים ממחנות העולים לאחר מבצע מרבד הקסמים‭" ‬

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה