עשרות ילדים מאושפזים בישראל במוסדות פסיכיאטריים שלא לצורך

ספטמבר 2009 - רשת ב - משרד הרווחה משתמש בילדים לקבל תוספת תקציב.
.
משרד הרווחה מנהל מאבק פוליטי ותקציבי על גבם של ילדים

לא יאמן: עשרות ילדים מאושפזים במוסדות פסיכיאטריים שלא לצורך בגלל סכסוך בין משרד הרווחה למשרד הבריאות, שאינם מצליחים להסכים איזה משרד יממן את הטיפול בפנימיות טיפוליות בגמר האשפוז, ולכן נשארים הילדים בבתי חולים פסיכיאטריים שלא לצורך, ונגרמים להם נזקים של ממש.
.

.
משרד הרווחה משתמש בתחבולות מסוכנות לילדים להגדיל את תקציב המשרד
מדובר בילדים המגיעים למוסדות הפסיכיאטריים, במוסדות אלו מאבחנים איזה טיפול צריך לתת לאותם ילדים. הילדים נשארים "תקועים" במוסדות הפסיכיאטריים בגלל שמשרד הרווחה טוען שאין לו כסף לממן שהותם במסגרות אחרות. בכך נגרם לאותם ילדים נזק נפשי, וגם זה עולה למדינה יותר כסף. משרד הרווחה ומשרד הבריאות לא מסכימים ביניהם כבר שנים מי צריך לממן את שהות הילדים במסגרות לאחר האבחון הפסיכיאטרי.
.
נזק אדיר לילדים, ולפעמים בלתי הפיך
ד"ר יצחק קדמן: השהייה במוסד פסיכיאטרי שלא לצורך גורם לילדים נזק אדיר ולעתים בלתי הפיך. הילד מסגל לעצמו את ההתנהגויות שהוא רואה מסביבו, לפעמים הילד הופך להיות בעל מאפיינים כאלו שיהיה קשה להוציא אותו למקום אחר, ובכך נקבע גורלו לשנים רבות. אם מזניחים את הבעיה הזאת, עלול להיות שלא יהיה את מי להוציא.

קישורים:

תגובה 1:

  1. זה מאוד עצוב לשמוע על הילדים המסכנים שסובלים בגלל רשלנות רפואית. אני מאוד מקווה שהמצב ישתנה בקרוב ויעשה שינוי בחקיקה בנוגע להסבת ילדים לאישפוז פסיכיאטרי.

    השבמחק