הונאות עמותות משרד הרווחה בתעשיית אימוצי ילדים מחו"ל - שוחד, הונאה, הפקרה ...

מאי 2010 - תחקיר אולפן ששי ערוץ 2 - פנו לאימוץ וקיבלו ילד חולה - עמותות הרווחה משקרות לציבור על מנת להפיק רווח, כסף קל. משרד הרווחה האמור לפקח ולקבוע מדיניות באימוצי ילדים מחוץ לארץ מתרשל וכושל בתפקידו וכתוצאה מכך הפקרות מערכתית, התפתחה תעשיית שוחד והונאת עמותות "רווחה", רופאים מטעם עמותות הרווחה כותבים חוות דעת שקריות, בתי משפט לענייני משפחה ונוער משמשים חותמות גומי ומסבים נזקים ערכיים ומערכתיים למדינת ישראל.

רופאים משקרים ומסלפים בדיקות רפואיות משיקולי בצע - רופאים הנשלחים מטעם העמותות לבדוק את הילדים דיווחו שמצבם הבריאותי מצוין ואחרי שההורים חתמו על המסמכים והגיעו עם הילדים לארץ התברר השקר והשבר שהתינוק סובל משיתוק מוחין, פיגור שכלי, או מאיידס - HIV.
בסיפורם של מאיה ורונן נמסר להם שמחכה להם ילדה מקסימה בבית היתומים בחו"ל. הם באו לחו"ל לקחו את הילדה מבית היתומים לרופא מטעם העמותה בחו"ל. הרופא בדק את הילדה וקבע כי בריאה לחלוטין וזקוקה למסז' קל. כשבאו עם הילדה לארץ לקחו אותה לבדיקה רפואית ונתברר להם שלילדה יש שיתוק מוחין.

עמותות הרווחה משחדות פקידי ממשל מחו"ל - ההורים מאיה ורונן בכתבה שילמו לעמותת אימוץ ילדים מחו"ל סכום דמיוני של מאה אלף שקלים אשר היה אמור לכסות הוצאות הטיסה והנסיעה ותשלום שצריך לשלם לפקידים במדינה שבה נולדה הילדה שאמורה להיות בתם המאומצת.

משרד הרווחה מפנה לעמותות אימוץ תאבות בצע - מאירה הופנתה ע"י משרד הרווחה לעמותת אימוץ ילדים מחול. מאירה מעידה כי מה שעניין את העמותה זה רק כסף. הם רצו 20,000 דולר רק לעמותה, לא כולל הוצאות טיסה, נסיעה ורופא.
פקידת אימוץ ראשית אורנה הירשפלד - דרכי רמיה לסחר ילדים לאימוץ מחו"להרופא מהארץ מטעם העמותה בדק את הילדה בחו"ל וקבע כי מצבה הבריאותי מצוין. מאותו שלב דחקו פקידי העמותה במאירה לקחת את הילדה מבית היתומים לארץ. בבדיקה רפואית שבוצעה לילדה בארץ נתברר כי היא לוקה באיידס - HIV.

משרד הרווחה מתנער מאחריות - הממונה על האימוץ במשרד הרווחה אורנה הירשפלד טוענת כי אינה יודעת על ילדים מאומצים מחו"ל עם מחלות סופניות וקשות. הפקידה אורנה אינה מוכנה למסור מידע על עמותות אימוץ של משרד הרווחה שרשיונן הותלה עקב מחדלים.



סחר בילדים בחסות משרד הרווחה-  כסף תמורת ילד לאימוץ מחו"למשרד הרווחה מעודד אימוץ ילדים מחו"ל תמורת כסף (שוחד) בניגוד לחוקי המדינה שמוסרת את הילד לאימוץ - בשיחה שניהלה תחקירנית ערוץ 10 עם אחת ממנהלות העמותות הודתה המנהלת כי נציגי העמותה בחו"ל מקבלים כסף עבור כל אימוץ

משרד הרווחה מפקיר את ההורים המאמצים שעמותות הרווחה הונו אותם - אל מאיה, רונן ומאירה שנחשפו בתחקיר, מצטרפת שורה ארוכה של הורים שאימצו ילדים בחול וגילו שהתינוקות חולים. אך מעבר למה שיכול להיחשב מקריות, ההורים טוענים שגם לאחר שחזרו לישראל הם נותרו לבדם ולא קיבלו סיוע.
"אף אחד מהמדינה לא התקשר לשאול אם אנחנו מסתדרים מבחינה נפשית, מבחינה כלכלית. שום דבר. התעלמות מוחלטת עד עצם היום הזה", הם אומרים. "ההורים חשים מופקרים וגם אומרים להם: אימצתם באופן פרטי, תשברו את הראש באופן פרטי".

משרד הרווחה מתנער מאחריות למצב הרפואי של התינוקות מאימוץ מחו"ל - פקידת הרווחה הממונה על האימוץ אורנה הירשפלד טוענת כי: "מדינה לא יכולה להיות אחראית למצבם הרפואי של ילדים שנמסרים לאימוץ". ובכך היא מודה כי מדיניות משרד הרווחה כושלת ורשלנית. שהרי אם ההורים לא יודעים מראש על מחלה מהותית של הילד הנמסר להם לאימוץ האימוץ יכשל ויגרם סבל ועגמת נפש לילד ולמשפחה המאמצת. טעם נוסף הוא ילדים המובאים לאימוץ מחו"ל עם מחלות סופניות ללא ידיעת ההורים המאמצים בעוד בארץ מאות ילדים כלואים בפנימיות, הנה מדיניות כושלת הפוגעת בכלל המדינה.



קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה